Wednesday, August 15, 2007

Vilda...

...jakten på musen, utspelade sig på hultavägen sent i går kväll. Texas kom in springande och såg lagom pillemarisk ut med en liten muskompis i munnen. Denne mus släpper hon ner i mitt sovrum, därav den springer genast in under bokhyllan och gömmer sig. Jag och min nuvarande inneboende försåg oss med en varsin plastburk med lock och försökte jaga efter den lilla krabaten. Katten som plötsligen verkade helt ointresserad gick ut igen och vi satte oss ner för att se lite tv, vi antog att musen hade smitit ut.
Men icke, helt plötsligt kryper den fram ur sitt gömställe och rusar ut i vardagsrummet, för att sedan återvända till sovrummet där vi efter den igen med våra burkar i handen. Efter en lång jakt i från sovrummet ut i hallen fick jag tillslut den lilla gynnaren under min burk, för att släppa ut den i säkerhet bort från kattens saftiga käftar hehe...

Måste ha varit en fröjd för ögat hur vi jaga omkring hemma efter en liten krabat som knappast var större än typ 4 cm eller så, men ett gott skratt fick vi oss.

Ms E

2 comments:

Anonymous said...

ja dom små musarna är snabba ibland.... testa å locla den med ost nästa gång ;-)

kram å hej

Anonymous said...

Kan tänka mig det, de jag såg var i alla fall döda då din jägare kom in med dem... förutom dem stackars fågeln då.
Kompisens katt kommer in med ödlor då hon får jaga dem då de kilar runt inne. =)