Monday, May 11, 2009

Att förhindra och lindra mänskligt lidande...

Är Röda Korsets huvudmål, oavsett vem det drabbar och hur det än uppstår. Helgen för min del har gått i RK's anda.
På Lördagen firade vi 150 år som organisation, och detta genom att samla Borås samtliga kretsar på stora torget. Första hjälpengruppen var med självklart och vi pratade lite om vårat arbete samt visade upp den nya fina defribillator. Över lag kändes det som en bra dag. Vi hade en hel del folk framme hos oss som ville veta mer om denna chock-artade maskin, svensexor likaväl som möhippor *fniss*

Söndagen spenderades i metropolen Sandhult och deras församlingshem. På agendan stod utbildning i L-ABC och HLR. Detta främst för våra nya medlemmar och även några utifrån som tillhör andra grupper. Med Leif som utbildare kan man inget annat än att få skrattkramper i magen hela dagen lång. Men för mig som ändå är färdig första hjälpare sedan länge så kändes det som en jättebra uppdatering. Tack för den.
Passade även på att studera honom en hel del för min egen skull. Har nämligen varit på intervju för att kanske få möjligheten att bli utbildare så småningom. Håll tummarna nu alla...

Har ni tråkigt på lördagen den 16 Maj så kom och hejja fram Sjuhäradslaget i SM i första hjälpen som är på Liseberg! Eller hör dem intervjuas i Radio 7-härad 8:00 i frukostklubben fredagen den 15 Maj

Efter två lediga dagar (från jobbet) så är jag helt slut hahaha...

Om man nu skriver en blogg, en blogg som är offentlig så som min är. Är det inte då på sin plats att skriva sanningen? Och kan man inte hålla sig till sanningen så ska man nog låta bli att skriva överhuvudtaget. Tragiskt att hänga ut människor på det viset som jag idag har fått se. Precis som denne inte tror att vi ser vad den skriver, och därmed vet att det inte är sant. Märkligt folk det finns ibland.

Over and out. Ms Evs

1 comment:

Ellis said...

Försöker uppdatera mig genom att läsa igenom alla bloggar, har äntligen skaffat en ny dator, bärbar!
En dröm, går snabbt nu!
Du verkar ha haft en fullspäckad helg, ska hålla tummarna för dig så att du får bli utbildare. =)
Kramar