Monday, March 2, 2009

Definiera mig...

...många tragedier och obehagliga händelser har kantat min uppväxt och även mitt vuxna liv. Dem har till viss del format den personen jag är idag, på gott och ont =)

Jag har bollat en fråga med en god vän. Nämligen om tragedierna definierar vem man är. Använder vi oss utav våra tragedier för att tala om för omvärlden vilka vi är eller hur vi fungerar. Kan vi som har detta i bagaget svara på den frågan eller blir det till att vända sig till våra nära och kära för att få den bekräftelsen.

För min egen del så tror jag dock att min övervikt definierar lite vem jag är, hur vet jag dock inte.

Till något helt annat. Jag upptäckte att min korta men intensiva kräksjuka jag upplevde i förra veckan faktiskt hade en positiv sak med sig. Nämligen att jag inte längre är sötsugen. Har annars ett sockerberoende och saltberoende i form av glass, godis och chips. Men det är än så länge (peppar peppar) som bort blåst. Har bara ätit nyttiga och bra saker hela veckan. (Förutom lite glass igår då jag bjöd vänner på middag) Men idag på jobbet så känner jag mig inte sötsugen det minsta. Ska nog ta vara på detta tillfället faktiskt. Dumt att börja någoting man inte behöver.

Over and out. Ms Evs

3 comments:

Anonymous said...

nej jag är inte gravid:)
Det är bild på Ceasar.Hoppas allt är bra med dig. Kram kram.

Anonymous said...

Vad bra att sötsuget har försvunnit, försöker få mitt att göra det också och har faktiskt ätit lite nyttigare nu! =)
Gjorde egna fiskbiffar tex! =)
Kramar

Anonymous said...

Vad härligt att sötsuget försvunnit, hoppas det fortsätter så^^ Allt väl annars? kramkram