Wednesday, March 25, 2009

Happy Dalstorp

Det är så underbart att komma till Dalstorp (så man kommer i säng i tid *fniss*) tycker jag. Jag gillar Dalstorp starkt och skulle helt klart kunna tänka mig att bo där en dag.

Jag och bästaste Galin begav oss dit med dem goaste Jan och Juha för fest hos Erik i den beryktade bygdegården. Och trot eller ej så kom vi fram till David (förfest hos Eriks lillebror) i tid. Det var en oerhörd bedrift måste jag säga. Speciellt när man har med den äldre brodern Mäkelä att göra =)

Förfesten var galet roligt (tack David) med mycket och för mycket alkohol haha. Väl framme i bygdegården, glada i hågen hann vi inte mer än att hänga av oss ytterkläderna och besöka dass försen det var dags för hemgång igen. Några hade fått lite för mycket alkohol innanför västen (jävla mintu att ställa till det) så dem ledde jag och Jan hem för att stoppa dessa i säng, så klockan var väl en sisodär 23:30 när vi kom i säng. Visst hade vi kunnat gå tillbaka till festen men dels är det en liten bit att gå och sen ifall dem nannande godingarna skulle må mer dåligt så är det ju bra att kunna assistera. Jag hoppas i allafall Erik blev glad för sin present som bestod av 2 uppblåsbara sumobrottardräkter =)

Till helgen gör vi om hela fadäsen, fast då är det min fest och den hålls hos goaste vännen Gördis i Rävlanda. Jobbet satte naturligtvis käppar i hjulet för mig då dem bokar upp en inventering samma kväll så mina arbetskamrater som ville komma inte kan. Men tur så kommer det ju många andra goa vänner så klart. Och några utav Gördis vänner och det ska bli skoj att träffa dem igen.
Bäst av allt är ju att Galin kommer. Mi casa e su casa, galin =)

over and out. Ms Evs

1 comment:

Anonymous said...

Ja, det är skönt att få besöka Dalstorp några gånger om året så man får sova ut *L*
Ser framemot lördagens strapatser, den här gången utan Minttu och hemmagjord Baileys