Friday, September 2, 2011

Otur...

...sägs det att jag har haft i livet, och visst det kan jag hålla med om. Men materiel otur kan jag inte påstå att jag har haft innan (förutom suzukiskrället).

Vi har precis skaffat en bra mäklare till våran lägenhetsförsäljning, och när fotograf är bokad så får vi ett fint brev nerdimpandes i brevlådan från Riksbyggen. Att vi har en fin vattenskada i badrummet, som vi inte visst om. Tydligen har dem undersökt detta sedan i mars, men inget har man fått veta. Badrummet är 24 år gammalt, så då täcker ju inte försäkringen fullt ut utan kanske om vi har tur 35% av kostnaderna, samt att Riksbyggen ställer upp och tar en del av kostnaderna, men det kommer fortfarande bli dyrt, och det är ju pengar man hellre lägger på husrenoveringar. Men men det kan man väl ta. Sen kom nästa smäll. Max bil's turbo är på väg att pajja så det är ytterligare 10-12 tusen. Spännande när man har bokat resan till Australien med. Nåja jag var bara tvungen att gnälla lite idag kände jag

MsEvs

2 comments:

Anonymous said...

Aaargh. Att det ska vara så struligt ibland!! Håller tummarna för er att allt ska lösas till det bästa.

Pirjo said...

Det är som vanligt när man har annat man hellre vill lägga pengarna på :-(...Surt!