Tuesday, May 20, 2008

Jag vill ha kusiner!...

...säger Lova 3½ år till sin faster som är på besök. Vad svarar man på det? Hon har bara 7 kusiner, dock inte via blodsband men ändå. Jag har 8 syskonbarn och ett till på väg. Känner mig inte stressad över att skaffa bebisar direkt. Visst vore det väldigt mysigt att ha en sådan, men en lämplig pappa sökes då i så fall.

Det var svårt att lämna Tuna igår. Jag längtade hem väldigt mycket men ändå lite svårt att lämna alla nära och kära som finns där. Speciellt lilla Lova tösen som tycker om sin faster så.
Men Tuna är en plats jag aldrig någonsin kommer återvända till för gott. Jag kommer gärna och hälsar på men jag stannar inte. Hela jag, hela min kropp och hela min själ får ångest av att vistas där. Går hela tiden och tittar över min axel om jag nu skulle gå på stan där. Hemlängtan infinner sig redan på vägen dit märkligt nog. Undrar när jag blev så hemmakär?

Men det var gott att kika in hos mina nära och kära och kolla läget så dem har det bra. Ansträngt var det ju förstås för Goa G som ska pluppa bebis när som... Men E verkade ha det lugnt och skönt som vanligt. A gav mig en känga om att jag lovat att blogga om hennes bröllop som var förra året så jag fick skämmas lite. Tro mig, men jag försökte blogga om det men då ja inte fick in några bilder så gav jag upp. Dålig stil av mig, skam den som ger sig brukar jag ju säga till kunderna hehe. Ska se om jag inte kan få ihop ett blogginlägg om bröllopet utan bilder då. Ska fundera på saken, om detta nu är okej för A?

Ont har jag fortfarande av min lilla avsittning för 2 veckor sedan, men sköterskorna säger att en sådan rejäl smäll på musklerna kommer ta tid att läka, så bara poppa ipren eller något för att förhindra inflamation, så det får jag ju göra då. Är på jobbet idag för första gången efter det och det är ansträngt och ont då och då, men hellre står jag här än och gör ingenting hemma i stället. En vill ju vara lite lojal för sitt företag.

Ni får hålla tummarna jag får nationaldagen ledigt så jag kan åka med mina goaste killkompisar till "Bugrun" i år på MantorpPark, då det är 25 års jubileum.

Ms E

Ps Tack Mamma för all hjälp. Guld värt är det, inget man glömmer i första taget. Kram till du ds.

2 comments:

Anonymous said...

Önska kan mna ju alltid men även när man är liten får man inte alltid som man vill! =)
Håller tummarna för att du får ledigt på nationaldagen, vi är det pga helgdag men då har vi turen att inte jobba då. Skulle skänka mig dag om det hade hjälpt! =)
Kramar

Anonymous said...

Skickar över positiva vibbar och hoppas höften slutar ömma och att du kommer iväg på skoj den sjätte:)

Om du skulle vara hemma den sjunde är du varmt välkommen på invigningen av nya studion:)

Kram på dig!
/Cia