Sunday, November 19, 2006

Färdig...

...första hjälpare, äntligen är vi färdiga. Nu är det meningen att vi ska vara redo och kastas ut i verkligheten med våra nya kunskaper. Tyvärr fick vi lite mer övning än som var planerat, då övning övergick i skarpt läge. Personerna hade tur det fanns så många röda korsare runt i kring sig. Så nu har jag sett Skövde akutmottagning med. Nåja allt löste sig och vi fick lämna akuten ganska så snart och fara hemåt mot Borås igen.
Däremot blev jag duktigt förbannad både på sköterska samt läkare på akutmottagningen i Skövde, jösses vilken dålig behandling FYYY på dem.

Blev illa berörd då här om morgonen jag satt och kikade på tv, kl var ca 5 på morgonen och mkt på tv var där inte. Så det var sån tv-shop eller liknande. Där annonserades då om någon slags kroppsstrumpa som ska göra att du ser slank ut. I annonsen så sas det att " nu behöver du inte motionera eller äta nyttigt utan dra på dig kroppstrumpan så ser du smal ut" Hm denna annonsen känns inte riktigt i tiden längre? Eller hur vad säger ni? Jag blev nästan illa berörd och sitter och funderar på vem man kan hålla ansvarig för att sända sådant skräp. Och tro mig jag tänker inte ge mig hehe...

Nåja ha det kalas alla, kram E

2 comments:

Hanna said...

Men jösses, en "strumpa" för att se smal ut. Det är väl snarare bättre med handling isf, men det finns säkert folk som köper det där för att gå den enkla och dumma vägen.

Tant röd said...

Grattis till första hjälpare-titeln, från och med nu kommer du alltså att vara ännu mer användbar :)