Monday, November 27, 2006

Längtan...

...efter landet är just nu väldligt stort. Skummar hemnet, blocket osv efter ett litet rött hus på landet att hyra (behöver ju naturligtivis inte vara rött). Som många utav mina närstående personer vet så är jag uppväxt på landet och längtar tillbaka, som också alla säkert vet är att jag blir mer och mer allergisk att bo i lägenhet och med grannar och gemensamma tvättstugor.

Längtan att kunna gå ut till brevlådan i morgonrock, att få sitta på sin altan och se solen sänka sig ner över en åker, att få tända en brasa i kakelugnen eller varför inte en öppen spis, är så stor...

Längtan att Texas ska kunna få ströva ute om nätterna och fånga möss, att Gustav ska kunna få gå ut i sin voljär ute (som jag tänkt bygga) att kanske en dag ha en "Power" i stallet jämte, är ännu större...

Längtan att få dela min dröm med någon är nog störst...

Jag söker INTE någon att leva med, Jag söker någon jag inte kan leva UTAN.

Ms E

1 comment:

Ellis said...

Någon att inte kunna leva utan, det söker jag med.
Har istället ett fullt ex i Riga som sms:ar mig en massa saker nu *suck*. Killar och alkohol!
En större lgh skule just nu vara perfekt, få starta om lite på nytt men bo kvar i samma stadsdel, bara att få plats mer allt vore fint =) Kram