Sunday, November 26, 2006

Årets Julklapp...

... är ingen elektronikpryl, utan årets Julklapp är att bry sig om någon. Ta någon i din famn och bara ge en varm ärlig kram. Det är nog det jag önskar mig mest.

En låt som fastnat i mitt huvud i dessa tider... Ted Gärdestad ett geni...

Du har då aldrig trott på tårar, det passar inte för en tjej, om man är över 15 vårar finns inga känslor kvar, kan du förstå två våta kinder, dom torkar lika snabbt igen, man rår ej för att tårar rinner, när man har mist sin vän. Jag vill ha en egen måne, jag kan åka till, där jag kan glömma att du lämnat mig. Jag kan sitta på min måne och göra vad jag vill, där stannar jag tills allting ordnat sig. Du tror du vet hur allt ska vara, du vet när allting passar sig, utom när jag ska förklara hur jag känner mig. Du bryr dig inte om mig mera, och det har tagit mig så hårt, du väl aldrig acceptera att någonting är svårt. Jag vill ha en egen måne som jag kan åka till, där jag kan glömma att du lämnat mig. Jag kan sitta på min måne och göra vad jag vill, där stannar jag tills allting ordnat sig. Jag vill ha en egen måne, jag kan åka till, där jag kan glömma att du lämnat mig, jag sitta på min måne, och göra vad jag vill, där stannar jag tills allting har ordnat sig....

Finns faktiskt en till som är svår att glömma...Gabriellas sång (så som i himmlen)

Det är nu som livet är mitt, jag har fått en stund här på jorden, och min längtan har fört mig hit, det jag har saknat och det jag har fått.
Det är ändå vägen jag valt, en förtröstan långt bortom orden som har visat en liten bit av den himmel jag aldrig nått.
Jag vill känna att jag lever all den tid jag fått, ska jag leva som jag vill, jag vill känna att jag lever veta att jag räcker till.
Jag har aldrig glömt vem jag var, jag har bara låtit det sova, kanske hade jag inget kvar....men jag ville gärna finnas kvar.
Jag vill leva lycklig för att jag är jag, kunna vara vara stark och fri, ser nu hur natten går mot dag. Jag är här och nu blev det bara mitt, och den himmel jag trodde fanns, ska jag hitta där någonstans.
Jag vill känna att jag levt mitt liv!

Årets julklapp är inte en elektronikpryl, Årets julklapp är att bry sig om någon! Ta vara på det!

Kram Ms E

4 comments:

Hanna said...

Vad fint du skrivit! Hoppas allt är okej med dig, tänker på dig. Kramar.

Mr E said...

Som vanligt, klokt tänkt och skrivet.

Ellis said...

Skrev några fina saker och sen hängde det sig... men kan säga att bry som om andra är något som uppskattas och ges tillbaka, så sånt gör jag.
Sitter och pysslar med lite saker till de jag bryr mig om nu =)
Gabriellas sång är toppen, gillar verkligen den!
Kram

Jojo said...

Så sant, så sant... Gabriellas sång borde spelas oftare... Tror att det skulle ge styrka till många, om de bara tog sig tid att lyssna på den underbara texten...