Sunday, June 17, 2007

Tomt...

...kan det kännas som ibland även om man sitter kring ett bord fullt av bekanta ansikten. Tomhet och ett djupt eko av att göra sig hörd. Fast man egentligen inte har någon som helst samhörighet med dessa ansikten. Man försöker samtala men det verkar som om ingen hör, sitter mest tyst och observerar....(vilket inte är likt mig)

Undrar om jag säger fel saker, eller ointressana konversationsämnen. Men vad ska man då samtala om? Försöker lyssna på dem andra och försöker hänga med i deras samtal men oftast med misslyckat resultat.

Hur blir man intressant igen? hur kan man göra sig hörd utan att andra ska störa sig på de?

Ms E

3 comments:

Tomas Andersson said...

Jag känner igen känslan du beskriver, men har inget svar...

ynket said...

Frågan är om det är så att folk inte lyssnar eller om det är så att du inbillar dig att ingen lyssnar - att det bara känns så för att man ibland kan känna sig som det femte hjulet, reservdäcket som bara ligger där bak som ingen har någon användning för förrän det krisar...

Men det kanske är så bara för att något annat fattas dig som kanske inte alls har med dom här människorna att göra överhuvudtaget, något som bara ligger där och gnager dig hela tiden...

Jag vet att du inte alls är helt ointressant för andra människor, jag tror att många mer än gärna lyssnar på vad du säger.

Ha det bra

/Ynket

Anonymous said...

Hej!
Ibland kan man hamna i ett sällskap där alla pratar men man inte riktigt hänger med, fast nog tycker jag att du är intressant och vi brukar ha en del att prata om =)
Vi ses snart! Kram Elenor