Monday, August 25, 2008

1 år, 52 veckor, 366 dagar...


Nu ska jag berätta om bröllopet jag for till för ett år sedan idag. Det är Alexandras och Germunds så klart. Ett år har nu hunnit gå och dem har verkligen fått uppleva både glädje och sorg. Men känner jag Alex rätt så är hon enivsare än någon annat.


Kyrkan i Vallby var inte så svår att hitta till, jag har ju trots allt fått vara med några gånger hemma hos Alexandras mormor som bor inte så långt där ifrån. Det var en väldigt solig men även än väldigt blåsig dag, men det gjorde ju inget, för i stället för ris så hade vi såpbubblor som "vinden" blåste på brudparet då dem kom ut ur kyrkan.

I bilen på vägen upp hörde jag en sång av Ted Gärdestad. Tror den heter "För kärlekens skull" och jag fortsatte att nynna på den och så började jag leka med orden i texten, som slutade med att jag skrev ner en egen komposition av låten i kortet som satt på Alex och Germunds bröllopspresent. Däremot något som fick mig att skratta, var när Alex och Germund stod framme vid altaret så spelade pianisten just den låten hehehe..

Cermonin var vacker och enkel, precis så som det ska vara i mitt tycke och tänkande. För mycket bjäfs blir ju bara som sagt för mycket. Men detta blev lagom som det ska vara.

Sedan for vi alla till ett församlingshem i närheten av Hällberga, minns tyvärr inte namnet, men de var inte lättast att hitta dit, men till slut kom vi fram. Där bjöds på paket öppning och en god buffé, men vem kunde gissa något annat. Alex är fenomenal i köket. Det jag minns som dem fick i present som var rätt lustigt var att Alex fick en fin stor gjutjärnspanna och Germund en första hjälpenkudde, ifall Alex skulle bli arg i närheten av sin stora panna hahaha. Själv hade jag hittat en hjärtformad skål som var itu delad och så står det "ditt" "mitt" på, fyllde denna med lite fin choklad och sånt till dem. Hoppas den var uppskattad?

Tack för att just jag fick vara med på denna dag. Många kramar till Herr och Fru Rosblad

2 comments:

Anonymous said...

Visst får du länka till den, inga problem alls. Hoppas allt är bra med dig

Kram Camilla

Anonymous said...

maste kolla:)