Monday, March 21, 2011

Kändispoäng?

Jag har ju bokat in Gustav hos vetrinären på onsdag. Fick namnet på vetrinären i telefon och jag skrev upp hans namn. Sen satt jag igår och kollade på djursjukhuset på SVT och då är det ju han som sitter där i rutan och just ska operera en orm som är Gustavs vetrinär på onsdag. Coolt. Bo heter han, och ska vara expert på exotiska djur. Jag tror detta kommer gå lysande. Bättre vård kan han nog inte få =)

Födelsedagen är ju på G. Som vanligt är jag inte hemma denna dagen. Jag och Max åker iväg på en fin hotellweekend som vi fick i julklapp av finaste Louise och Gilbert =)

Anledningen till att jag aldrig kommer att spendera min födelsedag hemma bottnar sig i min barndom. Då jag har skilda föräldrar (som efterhand har hittat nya respektive) så har födelsedagarna och andra bemärkelsedagar blivit svårare och svårare att pussla ihop då vissa utav dem här så kallade vuxna människorna inte kan komma överens. Droppen var en totalförstörd 20 års dag. Jag hade tröttnat på att hela tiden pussla med tider om när folk skulle kunna komma osv, jag sa att alla fick komma när dem ville, och så klart kom ju alla typ samtidigt och det slutade ju mindre bra. Extrem sandlådenivå på vissa människor tycker jag usch. Från den dagen beslutade jag mig att när jag fyller år ska jag gå ut och göra något jag tycker är roligt, dem som vill får så klart följa med =)
Många i min närhet säger nu att "men vi vill ju komma och fira dig", det är helt okej att komma, vilken dag som helst förutom min födelsedag för då är jag inte hemma =)

Min filosofi är ju även denna att när jag fyller år så är det väl jag som ska bli bjuden på tårta? När någon annan fyller år skulle jag gladeligen bjuda denna på tårta =) Jag ska ju inte behöva städa och baka för att glädja andra eller hur?

Over and out. MsEvs

Ps. Det är inte alls meningen att försumma alla mina goa vänner, känns som jag aldrig träffar någon nu för tiden. Matematiken tar upp stor del av mina tankar och tid för den delen. Det är inte lätt för mig denna gången. Och i Maj hoppas jag att jag klarar kursen då jag skriver nationellt prov för matematik B, efter det ska jag avsätta massor av tid för alla mina goa vänner =)

1 comment:

Pirjo said...

Vi saknar er med :-)...*kram*