Tuesday, March 29, 2011

Kaos




Kan man lugnt påstå att jag känner för denna helgen + måndagen.

Helgen gick ju helt okej egentligen, vi hade gårdspass och fick passa den snygga hingsten Ene-Blacken bland andra härliga djur hos Per's gård. Detta är ju total lycka för mig, jag känner mig så hemma i gårdsmiljön och vandra omkring där och skrota. Alla fick sig passning, hundarna, hönsen, fåren och hästarna. Per fick sig lite med trots han inte var hemma i form av en hemmabakad limpa så han hade till frukosten. Vi hade även privilegiet att träffa Per's yngsta son Rickard, vi har hört mycket om honom men aldrig träffat honom så det var riktigt skoj.

Söndagen började med att jag vaknade med yrsel, och allt gick verkligen inte rätt för mig. Tappade saker och brände vid saker hehe. Men kvällen slutade i lugn harmoni med Emilia, Nelly, Pirjo och Gabbe och god mat =)

Måndagen och yrseln är fortfarande kvar. Ringer jobbet och sjukanmäler mig för att försöka göra så lite som möjligt och bara vila. Men jag hade ett paket att posta och då det inte gick i den vanliga brevlådan hemmavid så fick jag ta bilen ända till jobbet för att posta det där.
Men när jag kom ut och skulle åka iväg så möttes jag av två poliser. Dem undrar om jag har sett någon bära iväg massa däck ur förådet. Och det hade jag ju inte, jag bor så pass till att jag inte ser parkeringen alls så. Men jag fick snällt följa med polisen ner i källaren och där ligger då allas däck huller om buller upp i trappan till källaren så det inte gick att gå ner i den. Jag ser att ett av Max sommardäck är uppsläpat till toppen av trappen. Dem som tydligen stod och lastade in däck blev upptäckta och drog iväg, så Max däck var nog det nästa däcket dem tänkte ta. Han hade tur Max, alla hans 4 däck är kvar och är nu i tryggt förvar. Mina Suzukidäck var även kvar och även dem är nu i bättre förvar. Men till Forden jag kör för tillfället hade jag mindre tur. Har endast 1 kvar av mina 4 sommardäck. Vad jag har förstått på mina grannar så är det en snubbe som äger bilfirma en bit bort som även bor i huset jag bor i, som har lånat ut sin nyckel till någon som skulle komma och hämta "hans" däck, men dem ville nog hämta alla däck. Så nu ska man bli förhörd av polisen, måste anmäla detta till försäkringsbolag osv osv, hoppas det går fort för den 15 april måste jag ju ha sommardäck på bilen, då det är lag på att man inte får ha dubbdäck på efter detta datumet. Vilken härva.

Ett annat bilärende är ju Suzukin. Bilhandlaren har fått avslag på sin begäran om omprövning hos ARN vilket glädjer mig, verkar som dem är helt på min sida, och enligt min Advokat så är det så gott som vunnet för min del. Men bilhandlaren verkar vilja stångas lite till så jag måste infinna mig i Göteborgs tingsrätt i Maj för att diskutera detta. Som tur är behöver inte jag prata alls utan allt sånt sköts av min advokat. Rätt så skönt att jag slipper diskutera med bilhandlaren, alltså han har ju varit säljare i över 30 år, han har ett speciellt snack som är svårt att få sin röst hörd igenom. Men jag har fullt förtroende för min advokat.

Är tillbaka på jobbet, fortfarande yr, men det får gå =) Till helgen väntas ju något gott hihi...

Over and out. MsEvs

No comments: