Monday, May 21, 2007

Lova 3½...

...väcker sin faster (som är på besök) strax efter 7 tiden på söndag morgonen, frågar lite ömkligt om hon får krypa ner och gosa med faster, och självfallet får hon ju det. Efter en stunds funderande från Lovas sida då säger hon "Faster?... när min mamma blir gammal, får jag komma och bo hos dig då?" Jösses vad svarar man på det, så klart att du får sa jag bara.

Återigen skulle jag ju åka och besöka lite goda vänner och nu har det ju hänt att somliga av dem har fått barn. Och jag berättade detta för Lova och sa att nu ska faster åka och hälsa på lite bäbisar, och svaret jag fick från henne var "Nääee du är ju min faster...." Efter mycket om och men så fick jag ju åka iväg men bara om jag lovade att komma tillbaka till Lova. Och det gjorde jag ju så klart.

Helgen var i allafall helt otroligt skoj med många trevliga möten, men oh så gott att komma hem igen.

Kram Ms E

No comments: