Monday, May 14, 2007

Tyngre, tyngst...

Tungt känns det som oftast nu för tiden, tungt för motivationen är som bortblåst, tungt för jag inte orkar röra på mig som jag borde och vet hur bra man mår efteråt.

Men tyngst känns nog ändå ensamheten....

Personer som känner mig väl vet att jag inte kan hantera ensamhet så bra, och jag känner av det nu, ensamheten brer ut sig över mig som något svart ont.

Hur kommer det sig att man ibland känner sig ensammast i hela världen? Jag bits inte... och är nog inte speciellt farlig eller komplicerad vad jag vet... tror någon något annat så säg gärna de.

Känn ingen sorg för mig, ja tycks reda mig i det mesta som oftast, bara en låg period för tillfället...

Ms E

6 comments:

Tomas Andersson said...

Hoppas du hittar den där drömprinsen snart då =)

Tomas Andersson said...

Jo, det vore ju ännu bättre håller jag med om =)

Anonymous said...

Hmm, tja, nä.. Du är nog inte så farlig. Du har iaf aldrig bitit mig vad jag kan minnas :-)

Vet inte vad jag kan säga för att muntra upp dig, men du får en kram här..

Kram J

Anonymous said...

Vet varför du är så ensam! Bara för att du gillar sibylla bättre än MAX

/Charlie

Tomas Andersson said...

Klart man gillar Sibylla bättre än MAX!
Hmmm, kinda proves your point me saying that haha!

Anonymous said...

Att vakna upp på morgonen är inte så farligt, man vet vad man ska göra och man har sina rutiner innan jobbet.

Att jobba är inte så farligt, man gör vad man ska och fokuserar på arbetet.

Att komma hem efter joobet är inte så farligt, man äter lite mat, duschar eller träffar en vän.

Att lägga sig själv i den stora tomma sängen i det mörka tomma rummet är farligt, man ligger där å grubblar och funderar på varför man är så ensam, varför det är så tyst och tomt...

...Nu har det gått en timme och jag ligger fortfarande här och funderar, tiden rusar iväg och man känner att man måste somna snart för att orka upp dagen efter, men det går inte.

Hade jag haft någon att krama, bara för en stund iallafall, så hade jag somnat ögonblickligen - Det vet jag.

Nu är det dag, nu kan jag tänka klart igen, jag vet att det ligger tusentals och åter tusentals människor som jag och tänker precis samma sak varje kväll innan dom slutligen somnar...

...Tyvärr finns inte dessa tankar när man som bäst behöver dom.

Men jag vet precis som du vet, att någonstanns finns den där, den där personen som kommer fylla tomrummet i mitt hjärta, den där som kommer ge mig lycka igen, den där som inget hellre vill än att ha mig nära...

På kvällen känns den vackra tanken så långt borta, men nånstanns finns den alltid och drömmen om att den tanken ska bli sann gör mig glad:)

/Kram Martin