Thursday, August 15, 2013

Dag 02 Min första kärlek

Då har det blivit dag två, här ska jag då beskriva min första kärlek.

Nu står det ju inte vilken typ av första kärlek det handlar om. Jag har nog många första kärlekar.

Kärleken till djur har varit sedan innan jag kan komma ihåg. Men det har berättats för mig hur jag sprang efter hundar och andra djur jag kunde komma åt. Till min mammas förtret kunde jag tom. sitta och klappa överkörda huggormar på vägen hemma. Det är i alla fall en kärlek som inte har svalnat och kommer förmodligen aldrig göra det heller. Kärleken till djur som behöver hjälp på något vis är störst. Samtliga djur jag har haft/har har kommit från hem eller varit avlivningshotade.

Andra första kärlekar kan ju vara min första bil jag själv köpte för egna pengar. Min golf som jag hade i 7 år som servade mig i vått och torrt.

Men jag antar att ni vill veta vem min första kärlek var, okej här kommer det. Han heter Peter och han bodde då i Köping (min mor bodde för tillfället där då) Jag var 13-14 år och träffade honom medans jag "sommarjobbade" på mammas jobb i en leksaksaffär. Peter var en frekvent kund. Han var oerhört snäll och sprallig vill jag minnas, och väldigt duktig på att rita. Jag har många fina minnen ihop med honom.

I morgon blir det ett inlägg om mina föräldrar oj oj oj ;)

Over and out. MsEvs

No comments: