Wednesday, August 21, 2013

Dag 06

Dag 06 Min dag

Min dag idag har ju bara hunnit gå halvvägs, men vi har hunnit med en hel del ändå.

Jag och Max ringde Lykkes blivande förskola och frågade om vi fick komma och hälsa på och det fick vi. Sagt och gjort så knallade vi hela den långa vägen dit (ca 2 hus bort från vårat eget) och fick möta Anna-Karin som är förskolelärare där. Hon visade oss runt och beskrev vad dem brukar göra om dagarna där. Dem hade redan förberett en plats åt Lykke genom att skriva hennes namn på krokar och skoställ. Inskolning den 30 september Yay stor tjej.

Sedan gick vi iväg till Gunilla en bit bort på gatan och återlämnade en bok jag har lånat. Den var inte så bra som jag trott men helt okej att läsa ändå. Fjällgraven hette den.
Gunilla visade oss runt i sitt hus då jag inte har varit där innan.

Lykke visade nu upp tydliga tecken på mellis-hunger och trötthet så vi knallade hem igen för att smaska lite mellis och stoppa ner vårat hjärtats fröjd i sin säng för lite väl behövd sömn.

Nu sitter jag här och har just läst igenom pärmen vi fick från förskolan, det ska bli spännande att upptäcka den här nya fasen i hennes liv.

Resten av dagen är ett oskrivet blad...

Over and out. MsEvs

No comments: