Monday, August 26, 2013

Dag 07

Dag 07 Min bästa vän.

Jag skulle vilja säga vänner, för jag tycker nog att jag har några riktigt bästa vänner.

Ellinor så klart. Ellinor har jag känt sedan vi gick i kyrkans barntimmar (någon typ av förskola-lekis)

Ellis mamma har vid några tillfällen sagt till mig att Elli och jag passar bra i hop, då jag kan vara en smula spontan och intensiv medans Elli är lugn och eftertänksam. Så hon lugnar ner mig medans jag kanske pushar på henne. Och jag känner att det har Ellis mamma helt rätt i, speciellt om man ser tillbaka på tider som har varit. Ellinor har en speciell inverkan på mig då jag blir lugnt och sansad. Elli och jag (vad jag kan minnas) har aldrig varit ovänner eller ens höjt rösterna mot varandra. Hon har hjälpt mig många gånger i skolan och hennes familj har haft öppna armar när jag hellre ville vara hos dem än hemma. Hon är och förblir min bästa vän.

Sedan finns det ju andra typer av bästa vänner. Jag har en speciell som är en sådan som liksom ringer när hon känner på sig att man inte mår så bra, och även fast man säger i telefon att nääääe jag mår fint (fast man kanske inte gör det) så vet hon att så är inte fallet. Sedan blir hon kvar i telefonen tills allt är utrett och man mår lite bättre =) Det är en Gia det. Alla borde ha en Gia i sitt liv =) Love you

Over and out, MsEvs

Ps så klart är Max min bästa vän till vardags, men ibland är det ju skönt att ha töserna att surra lite med =)

No comments: