Sunday, August 18, 2013

Dag 05

Dag 05 Vad är kärlek?

Oj det är nog en fråga som det finns lika många svar som det finns människor på jorden. Men jag ska väl försöka ge min tolkning.

Kärlek för mig är ovillkorligt kort och gott. Känner man kärlek för någon/något så ska den vara ovillkorlig.

Jag älskar Max för den han är. Han är alltid glad och lätt att prata med, och vi kan prata om allt. (eller jag kan prata om allt i alla fall hehe)

Dem säger att man aldrig har upplevt äkta kärlek tills man får egna barn, och det ligger nog något i det faktiskt. För den kärlek som jag känner för min dotter Lykke går inte att beskriva i ord, den är något större än universum. Samma kärlek känner jag för min storebrors döttrar, och likaså för dem som för Lykke är jag beredd att göra vad som helst för dem.

kärleken jag känner inför mina vänner är riktigt stark och jag skulle mer än gärna vända mig ut och in för att hjälpa dem eller på något vis göra dem glada.

kärleken till mina husdjur är även den riktigt stark. Jag ger dem den bästa maten på marknaden, försöker ge dem den bästa miljön som går och så klart så mycket sällskap och kel som dem själva önskar att dem vill ha.

Kärlek känner jag även för vår och sommar halvåret då man får äta så mycket jordgubbar man bara orkar.

No comments: