Sunday, February 11, 2007

Härjar vargar...?

... Trodde dem försökte överleva? Har så svårt för tidningarnas ibland riktigt klumpiga uttryck. Såg just en artikel om att Vargen har tagit sig ner till Linköping och nu "härjar"... dem hade försökt ta en älgkalv. Och?? undrar jag då, är inte det naturligt beteende?

Och självklart kommer vargen "närmare" för att människan brer ut sig på Vargens territorium. Det är ju vi som ser till att det blir mindre och mindre plats för djuren att bo och leva. Men då säger tidningar och journalister att dem kommer närmare och börjar härja... doh!!!

En annan kul artikel av okunnighet var att en hund hade blivit surrugat mamma åt "Albino" tigerungar, då fick jag mig ett gott skratt, om tigerungen är albino så har den väl ändå inte svarta ränder hehe, eller blåa ögon för den delen heller. Ne rätt svar är den vita underarten av bengalisk tiger. Nu förväntar jag mig inte att folk ska kunna detta men en journalist som skriver en hyffsat intressant ( tycker jag då) artikel i tidningen om detta fenomen, borde veta bättre. *hrmf*

Tjipp & Hajk

2 comments:

Wolf said...

inkometenta journalister är ju bara så irriterande...

Hanna said...

Jag måste nog helt ärligt säga att jag tänker som de skriver. Även att du har rätt i det du skriver, så har det väl blivit såpass inpräntat..