Friday, March 9, 2007

Utmanad...

blev jag av Pernilla.

REGLER:Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag till skillnad mot H älskar när folk pillar mig i håret (och jag vet att det är tjockt och fint så det bryr jag mig inte så mkt om) Men jag blir hur loj och lugn som helst när folk pillar och borstar osv i mitt hår hehe.

2. Har allvarliga problem att sätta mig själv i första rummet. Tex så var jag och en trevlig tjejkompis iväg och shoppade lite i gbg, tror ni då jag kunde shoppa till mig själv? Nee köpte till fågeln och katten och till hemmet. Men inte till mig själv. Värre blir det den dagen jag har en Man att skämma bort...

3. Blir duktigt frustrerad över folk som inte tar ansvar för sina liv. Speciellt folk i närheten av mig, sådana jag bryr mig om och har nära till hjärtat mitt. Med ansvar menar jag att leva ett sundare leverne, tex att inte bry sig om vad div substanser man stoppar i sig har för konsekvenser. Måste nog lära mig att släppa taget om den frustrationen. Även jag måste ta mer tillvara på mitt liv.

4. Är nog lite av en "arg" bilförare hehe, jag kan sitta och gnälla över hur folk kör osv osv, fast när jag själv gör fel så hävdar jag att jag är turist och hittar inte så bra (För mig själv då hehe) Eller för den kraken som tvingas åka med mig.

5. Barnsligt förtjust i allt vad Disney och Dreamworks och deras filmer har att göra. Kan inte hjälpa det men jag gillar dem.

6. Att bli "Första hjälpare" Var egentligen bland det märkligaste jag gjort. Jag som aldrig har tyckt om att stå i centrum och har försökt vara den beiga lilla figuren i utkanten av folkmassor. Så plötsligen har jag tokröda kläder på mig med ett budskap, om att behöver du så finns jag till hands, och kan hjälpa dig. Känslan när jag stod på Borås stora torg då verkligen alls blickar drogs till oss, även bara för ett ögonblick, så syntes man. Märklig känsla men helt okej ändå. Är inte så skraj längre för den typen av uppmärksamhet.


Jaha jag har inte 6 bloggare att utmana så jag utmanar:

Snusmumriken
Paltbarn


Ms E

1 comment:

Anonymous said...

Ska fixa det när jag kommer hem och har mer tid =)
Kul med utmaningar, får fundera på tåget hem =) Kram