Tuesday, December 5, 2006

Hjul igen!

Ibland känns det som om livet kan liknas vid ett ekorrhjul. Historien upprepar sig själv gång på gång, i alla fall har jag nog upplevt det så. Kanske bara är jag som känner så? hu..e jag konstig då? Nåja det viktigaste är att bejaka det man har och ta vara på det.
Jag har en underbar familj med flera bonusföräldrar(alla 2 hehe) Det finns en bonusförälder jag har väldigt nära hjärtat och hoppas det förbli så.
Jag har 8 härliga syskonbarn, som kan vara nog så påfrestande men härliga ändå för dem är ju mina syskonbarn.
Jag har många härliga vänner som har en djup rotad plats i mitt hjärta och kommer så förbli.
Jag har ett fint och välvårdat hem som jag trivs i (bortsett från grannar då) Och i mitt hem har jag en härlig katt Texas och en häftig kakadua Gustav.
Jag har ett arbete jag trivs med tänka sig, härliga kamrater och varje dag är en utmaning med en hel del problemlösning (en stark sida hos undertecknad)
Jag har en bil som än så länge fungerar problemfritt (pepparpeppar).

Framför allt är jag frisk, och har hälsan med mig det är nog det viktigaste, många utav mina vänner, nära och kära får ofta höra mig säga "Hälsan går före allt annat", och det står jag fast vid.

Tack för alla/allt jag har, jag ska försöka ta vara på dem/det så gott jag kan.

Ms E

2 comments:

Hanna said...

Alla kan känna sig låga ibland, även om man har så väldigt mycket mer än vad många andra kanske har. Ta hand om dig, kram

Miffolurva said...

Klart man kan, been there done that, därför tog jag tillfället i akt att tänka över vad jag har och vara lite tacksam för det..