Saturday, December 30, 2006

Le...

...kan ja inte sluta göra idag, trots förkylning och enormt ont i hela kroppen. Igår när jag gick för att säga upp min plats på ridskolan då jag rider fredagar så kommer jag missa 3 av 4 gånger och det är lite surt att betala för det när man inte får det tillbaka. Men ljuvliga människa som stod där i kansliet igår som sade att "ja men vi har platser i söndagsgruppen om du vill" ohhh jaaa det vill jag. Då kommer jag ju aldrig missa en tid. För jobbet stänger så pass att jag hinner med den tiden varje gång weeeeiiiiii..... lyckligare kan ja inte vara just för tillfället. I alla fall inte ang den frågan hehe

Fyrverkerier visst det är vackert och fint o häftigt på alla sätt o vis, men varför kan inte folk respektera den svenska lagen om att endast smälla på nyårsnatten? Måste man smälla i 2 veckor i förväg o skrämma vettet ur stadens alla husdjur?
Borde vara föräldrarna som tar tag i sina ungar för här där jag bor är det bara småungar som springer o skjuter raketer hela tiden, så stackars Texas blir livrädd o sitter bakom badkaret och skakar. FYY SKÄMS

MsE

3 comments:

Wolf said...

Fan va nice..!! att d hade söndagsgrupp, visste inte du sånt? :P hehe

ja förjävligt med det där fyrverkeriet, d ska va på nyårsnatten... o majbrasan.. inte nå annars... suck

*fan va gammal man låter*

Tomas Andersson said...

Vad kul! Grattis till söndagsridning! =)

Håller helt med dej när det gäller fyrverkerier.

Gott nytt också!
*kram*

Hanna said...

Grattis till söndagsplatsen.. =)

Mm, visst är det tråkigt att folk ska börja smälla flera dagar innan nyårsafton. Förstår inte riktigt själva grejen, precis som jag inte förstår varför man gör det vid majbrasan heller. Troligtvis med tanke på att vi aldrig har gjort det häromkring. =P

Så synd om alla djur, hoppas de har vett nog att sluta smälla nu iaf, brukar ju tyvärr vara en del som har kvar som smäller upp sitt då. =/ Hoppas du hade en trevlig nyårsafton, kram.