Saturday, January 13, 2007

Mer Musik...

...Totta Näslund denna gigant av giganter. Helt fantastiska texter som går rakt in i hjärtat. Sitter just nu och lyssnar på albumet "Duetterna" och kan rekomendera den varmt till alla kärlekskranka personer där ute i cyberspace.

Lyssnar just nu till sången "Utan dig", som får mig tillbaka i tiden ända till min fd sambo och make Fredrik. Ska ja skriva texten så ni förstår?... ah okej då om ni slutar tjata så hehe

"Utan dig" av Totta Näslund

"Jag visste ingenting utan dig, jag visste inte någonting utan dig. Jag gick som döv och blind utan dig utan dig. Jag gick omkring i blindo utan dig.
Jag hade silver, jag hade guld, men jag hade ingen vän. Jag hade villor och våningar men jag hade inget hem. Och ett rö för varje vind utan dig utan dig.
Jag var ett rö för vinden utan dig.
Och jag hade inget mål utan dig utan dig. Jag hittade inte målet utan dig.
Och jag fann mig ingen råd utan dig utan dig. Jag fann mig bara rådvill utan dig.
Jag strävade och kämpade men kom ändå aldrig fram, och allting som jag rörde vid förvandlades till sand. Som skum på en vildan våg utan dig utan dig. Jag var som skum på vågen utan dig.
Fågel utan vind, fågel utan bo, jag var ett barn i skogen utan far och mor. Min natt var utan ände, och min resa utan slut, och min röst var utan styrka, och min himmel utan ljus.......
Nu finns det inget liv utan dig utan dig, nu kan jag inte leva utan dig utan dig, och jag blir aldrig fri utan dig utan dig. Jag finner aldrig frihet utan dig utan dig.
Utan dig.....utan dig....utan dig.....utan dig....."

Hör dessa fantastiska duetter, dem kastas som ett spjut rakt in i dina känslor...

Kram Ms E

No comments: